Zotter-dan-Potter
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Zotter-dan-Potter

Een nieuw forum over Harry Potter! wo maa 26, 2008 12:29 pm
 
IndexPortalLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggenPartners

 

 Les 1: Kennismaking

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Earane
Professoren
Earane


Aantal berichten : 17
Leeftijd : 33
Waarschuwingen :
Les 1: Kennismaking Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Les 1: Kennismaking Right_bar_bleue

Registration date : 14-04-08

Les 1: Kennismaking Empty
BerichtOnderwerp: Les 1: Kennismaking   Les 1: Kennismaking Emptywo apr 16, 2008 2:32 pm

Welkom klas,

Ik ben Earane, jullie leerkracht Waarzeggerij.
Ik zal me eerst even voorstellen.
Zoals gezegd ben ik dus Earane, ik ben geboren op 16 november 1990. Mijn hobby's zijn drummen, lezen, schrijven en muziek luisteren.
Ik ben erg geïnteresseerd in fantasie.
Ik ben een Wiccan, velen kennen ons beter onder de term 'heksen'. Dit is niet helemaal hetzelfde, maar daar zal ik het tijdens één van de lessen nog wel eens over hebben.

Er zijn erg veel vormen van waarzeggerij. Wij gaan zeven grote thema's behandelen namelijk Theeblaadjes lezen, Pendelen en Wichelen, Handlezen, Kristallen Bol, Dromen Analyseren en Tarot. Ook wil ik wat rond Wicca doen omdat waarzeggerij een onderdeel is van Wicca. Tussendoor behandelen we dan nog kleinere en minder belangrijke/bekende vormen van waarzeggerij.

Tot slot geef ik nog enkele regels waar jullie je aan moeten houden:
- Maak je huiswerk altijd serieus. Als je er geen zin in hebt laat het dan even liggen, maar ga niet zomaar iets onzinnigs schrijven. Daar krijg je toch geen punten voor.
- Neem niets letterlijk over uit de les. Zeg het altijd in je eigen woorden. Letterlijk uit de les kopiëren zorgt voor minder punten.
- Stuur je huiswerk in een pb naar mij en zet er altijd je naam en afdeling onder.
- Begrijp je iets uit de les niet, of iets van het huiswerk. Stuur dan een pb naar mij om uitleg te vragen.
- Waarzeggerij is iets waar je in gelooft of waar je niet in gelooft. Wees daarom altijd eerlijk in je antwoorden.

Zo, dat was deze les. En het is niet omdat het een introductieles was dat jullie geen huiswerk krijgen.

Huiswerk:

1: Stel jezelf kort voor (naam, hobby's...) (4 punten)

2: Hoe denk jij over waarzeggerij? Wees eerlijk! (2 punten)

3: Welke onderdelen zou jij willen behandelen buiten de grote thema's? (1 punt)

4: Wat weet je al over waarzeggerij (of één van de grote thema's)? (3 punten)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://harrypotter.forum2go.nl
 
Les 1: Kennismaking
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Zotter-dan-Potter :: Op school :: Lessen :: Waarzeggerij-
Ga naar: